چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

كلاس مجازي هم مداد و دفتر مي‌خواهد

اطلاعات جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل هاي هوشمند را در اين وبلاگ بيابيد.

كلاس مجازي هم مداد و دفتر مي‌خواهد

۹ بازديد

“حتي اگر كلاس آنلاين باشد ، كودك بايد بنويسد و تا زماني كه او ننويسد مشكل حل نمي شود. اين قسمت مناطقي را كه كودكان تبلت يا تلفن هوشمند ندارند را پوشش مي دهد.” كودكي كه نمي تواند روي كف دست خود بنويسد. ” به گزارش گزارشگر يك ، اين روزنامه ايران “قبل از كرونا …

منبع: گزارشكر يك
كلاس مجازي هم مداد و دفتر مي‌خواهد

كلاس مجازي هم مداد و دفتر مي‌خواهد https://reporter1.ir/كلاس-مجازي-هم-مداد-و-دفتر-مي‌خواهد/ Sun, 12 Sep 2021 13:43:12 0000 عمومي https://reporter1.ir/كلاس-مجازي-هم-مداد-و-دفتر-مي‌خواهد/

“حتي اگر كلاس آنلاين باشد ، كودك بايد بنويسد و تا زماني كه او ننويسد مشكل حل نمي شود. اين قسمت مناطقي را كه كودكان تبلت يا تلفن هوشمند ندارند را پوشش مي دهد.” كودكي كه نمي تواند روي كف دست خود بنويسد. ” به گزارش گزارشگر يك ، اين روزنامه ايران “قبل از كرونا …

منبع: گزارشكر يك
كلاس مجازي هم مداد و دفتر مي‌خواهد

“حتي اگر كلاس آنلاين باشد ، كودك بايد بنويسد و تا زماني كه او ننويسد مشكل حل نمي شود. اين قسمت مناطقي را كه كودكان تبلت يا تلفن هوشمند ندارند را پوشش مي دهد.” كودكي كه نمي تواند روي كف دست خود بنويسد. ”

به گزارش گزارشگر يك ، اين روزنامه ايران “قبل از كرونا ، زماني بود كه هر سال مي توانستيم لذت شروع يك سال تحصيلي جديد را با كودكان به اشتراك بگذاريم. چه ثروتمند باشند و چه بچه هاي محله هاي كم درآمد. اما با همه مشكلاتي كه به همراه دارد ، ويروس كرونا نيازهاي دانش آموزان محروم را نيز افزايش داده است. اگر تا كنون ، با مجازي سازي آموزش ، مدارس تنها با تأمين و تجهيز لوازم التحرير مي توانند نيازهاي خود را برطرف كنند ، خواسته هاي ديگري كه نياز به قدرت و تلاش بيشتري دارد ، اضافه شده است. اين نياز مضاعف چالش هاي بيشتري را براي موسسات خيريه اي كه به طور فعال در آموزش و پرورش كودكان مشاركت دارند ، ايجاد مي كند.

مونا مافي ، فعال اجتماعي گفت: “اولين مشكل اين است كه هيچ آنتن در منطقه مرزي وجود ندارد و شرايط زندگي به اندازه كافي براي استفاده كودكان از تبلت مناسب نيست.” به ويژه در مناطق مرزي خراسان جنوبي ، سيستان و بلوچستان ، تلفن هاي همراه در دسترس نيست و بسياري از كودكان به دليل اين مشكل فرصت تحصيل را از دست مي دهند. خانواده ها و اهداكنندگان كه توانايي تهيه قرص را ندارند چند قرص مي توانند داشته باشند؟ جايي كه سال گذشته تبلت را تحويل و تحويل داديم ، آنتن موبايل داشتيم تا بتوانيم ارتباط برقرار كنيم ، كه متأسفانه در خراسان جنوبي ، سيستان و بلوچستان بسيار بعيد است. دوستان من كه سال گذشته آنجا معلم بودند بچه ها را بر اساس نمراتشان طبقه بندي كرده و در خارج از منزل به آنها آموزش مي دادند. بچه ها به صورت گروهي سه يا چهار نفره در صحرا و خارج از منزل مي نشستند و درس مي خواندند.

سال گذشته ما توانستيم كيف ها و نرم افزارهايي را براي بچه ها تهيه و ارسال كنيم. ما نزديك به هزار كودك را در مناطق فقيرنشين كرمان ، همدان و حميديه در خوزستان تحت پوشش قرار داده ايم ، اما متأسفانه امسال ، هرچقدر كمك بخواهيم و هرچه توضيح دهيم ، آنها مي گويند بچه ها اين مدرسه نمي روند سال چرا آموزش آنلاين نرم افزار مي خواهد؟ و بايد بگويم كه آموزش آنلاين در شهرهاي بزرگ است و اگر دومين مكان آنلاين باشد كه موبايل در آن موجود است ، بالاخره فرزند شما مي خواهد بنويسد و بايد دوباره بنويسد. به امسال ما با اين مشكل روبرو شديم و مدام تكرار مي كنيم كه حتي اگر كلاس آنلاين باشد ، كودك بايد بنويسد و تا زماني كه آنها ننويسند هيچ چيزي حل نمي شود. اين قسمت مناطقي را كه كودكان تبلت يا تلفن هوشمند ندارند ، پوشش مي دهد. كودكي كه نمي تواند با كف دست بنويسد. متأسفانه امسال كمكهاي مالي بسيار اندك بود ، هزينه لوازم التحرير بسيار بالا بود ، در حالي كه مردم از نظر مالي وضعيت بدي داشتند و نمي توانستند به هيچ چيزي كمك كنند. ما حتي گفتيم كه نرم افزارهاي مورد استفاده را در اختيارمان قرار مي دهيم كه مي توانيم از آنها استفاده كنيم ، اما مشاركت بسيار كم است زيرا به آن نياز نداريم مگر اينكه بگوييم مدرسه آنلاين است و در مناطق فقيري است كه بچه ها از آن استفاده نمي كنند. همچنين يك تلويزيون وجود دارد و ببينيد آنها بايد چه كار كنند. “يكي از بچه ها گفت:” يك قلم و يك خودكار و يك تكه كاغذ به ما بدهيد. من خودم به برادران و خواهران كوچكترم و فرزندان روستايم آموزش مي دهم. “

اعظم حاجي يوسفي ، مدير موسسه خيريه آموزش كودكان كار و كودكان در جوامع محروم ، گفت: “متأسفانه شيوع ويروس كرونا در كشور ما عدالت آموزش و پرورش را به ويژه در مناطق فقيرنشين كاهش داده است.” با پايان آموزش حضوري ، آموزش مجازي جايگزين شده است كه باعث ايجاد مشكلات متعدد و گاهي سردرگمي بين دانش آموزان و خانواده ها شده است. خانواده ها براي آموزش فرزندان خود يا آموزش الكترونيكي و يا آموزش حضوري را انتخاب كرده اند ، اما متأسفانه كمبود زيرساخت ها به دانش آموزان مناطق محروم آسيب مي رساند و گاهي اوقات باعث مي شود كه دانش آموزان در شرايط محروم از تحصيل بازمانند. حوزه. سازمان هاي خيريه و خيرين در اين زمينه با چالش هاي زيادي روبرو هستند. خانواده هايي كه در مناطق محروم زندگي مي كنند حتي نمي توانند از فرزندان خود حمايت كنند. حال تصور كنيد كه چگونه مي توانيد اين امكانات و ملزومات آموزش رايانه را براي فرزندان خود فراهم كنيد. اگر اين نيازها با كمك هزاران بدبختي و موسسه خيريه تأمين مي شد ، با سرعت نامناسب اينترنت چه بايد كرد؟ اما آنچه واضح است اين است كه اين وضعيت مي تواند دانش آموزان و والدين را نااميد كند و ميزان ترك تحصيل در دوران كرونا را افزايش دهد.

سازمان هاي خيريه نيز اين روزها با مشكلات مختلفي از جمله بيكاري به دليل ويروس كرونا ، هزينه هاي غذا و پزشكي و كمك هزينه تحصيل مواجه هستند كه مشكلات موسسات را تشديد مي كند زيرا نيازي به خانواده نيست. از سوي ديگر ، خود موسسات خيريه به دليل وضعيت نامناسب اقتصادي دچار بحران جدي هستند. به هر حال ، اميدوارم دولت جديد بتواند اين مشكلات را با ايجاد زيرساخت هاي لازم براي آموزش اين كودكان حل كند. »

مجيد احمدي نيا معلم و فعال اجتماعي نيز در اين زمينه شغل جالبي دارد. قيمت لوازم التحرير هر روز تغيير مي كند. سال گذشته ، هنگامي كه مي خواستم به 1000 كودك افغان لوازم التحرير بدهم ، در جاهاي ديگر تماس گرفتم ، اما امسال قيمت آن بسيار بالا رفته است و ثبت كنندگان بزرگي كه آنها اداره مي كنند ، توانسته اند كمپين مشتركي را با جامعه وسيع تري آغاز كنند. لوازم التحرير را با قيمت هاي تخفيفي از موسسات بزرگ بخريد. به اين ترتيب ، برخي لوازم التحرير كودكان آماده مي شود ، اما مشكل اين است كه خانواده هاي فقير آنقدر زياد هستند كه با بسته هاي 500 يا هزاران لوازم التحرير نمي توانند كاري انجام دهند.

از سوي ديگر ، مردم از آنچه اتفاق افتاده است بي اطلاع بوده اند زيرا از كمك هاي شخصي بسيار زيادي برخوردار بوده اند و اغلب مشخص نيست كه چه اتفاقي افتاده است ، و نحوه دريافت و هزينه كمك ها نيز اغلب نامشخص است. پولي كه ديگر به راحتي به آن اعتماد ندارند. به عنوان مثال وقتي با سيستان و بلوچستان تماس گرفتم ، ريال يك پني جمع نكرد. نكته اي كه من مي خواهم به آن اشاره كنم اين است كه در سيستان و بلوچستان ، من به طور مستقيم شاهد بودم كه خانواده هاي ثروتمند براي كودكان خود لوازم التحرير نمي خرند و اكنون منتظر آمدن اهداكنندگان هستند. در نتيجه ، لوازم التحرير بايد به درستي توزيع و بين فقرا توزيع شود.

نكته ديگر اين است كه اكثر اهداكنندگان به دليل مشكلات مالي ، دفاتر ارزان و ضعيف و قلم هاي ارزان قيمت مجبور به خريد اقلام ارزان قيمت مي شوند كه اين خود يك فاجعه است. شما دو قلم به دانش آموزي مي دهيد كه كار داوطلبانه و كارهاي خيريه انجام مي دهد اما نمي تواند ابزارهاي با كيفيت خوب را بدست آورد يا مثلاً بايد در طول سال از يك چيز به عنوان يك بسته استفاده كند. بخشي از اين توزيع لوازم التحرير نيز به نمايش گذاشته شده است. به عبارت ديگر ، گفته مي شود كه بسته هاي لوازم التحرير ارائه مي شود. به عنوان مثال ، ما سال گذشته محاسبه كرديم كه يك دانش آموز چند قلم در ماه مصرف مي كند يا از چند پايه قطب نما مي خواهد. “ما به همه اينها فكر كرديم ، اما متأسفانه فرهنگ كار برنامه ريزي نشده داوطلبان و موسسات خيريه را فرا گرفته است ، كه خود منجر به توزيع ناكافي كمك ها شده است.”

انتهاي پيام

منبع: گزارشكر يك
كلاس مجازي هم مداد و دفتر مي‌خواهد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.