چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

احتمال كاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدي قيمت خودروهاي وارداتي

اطلاعات جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل هاي هوشمند را در اين وبلاگ بيابيد.

احتمال كاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدي قيمت خودروهاي وارداتي

۷ بازديد

با توجه به پيشنهاد مجلس شوراي اسلامي براي آزادسازي واردات خودرو ، انتظار مي رود قيمت خودروهاي وارداتي به همراه تعادل بازار خودرو 50 تا 80 درصد كاهش يابد. به گفته دبيركل انجمن خودروهاي وارداتي ، توزيع عادلانه فرصت ها و فرصت ها براي همه ايرانيان براي به دست آوردن چاي با كيفيت بالا و …

منبع: گزارشكر يك
احتمال كاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدي قيمت خودروهاي وارداتي

احتمال كاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدي قيمت خودروهاي وارداتي https://reporter1.ir/احتمال-كاهش-۵۰-تا-۸۰-درصدي-قيمت-خودروها/ Fri, 10 Sep 2021 13:20:00 0000 اقتصادي https://reporter1.ir/احتمال-كاهش-۵۰-تا-۸۰-درصدي-قيمت-خودروها/

با توجه به پيشنهاد مجلس شوراي اسلامي براي آزادسازي واردات خودرو ، انتظار مي رود قيمت خودروهاي وارداتي به همراه تعادل بازار خودرو 50 تا 80 درصد كاهش يابد. به گفته دبيركل انجمن خودروهاي وارداتي ، توزيع عادلانه فرصت ها و فرصت ها براي همه ايرانيان براي به دست آوردن چاي با كيفيت بالا و …

منبع: گزارشكر يك
احتمال كاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدي قيمت خودروهاي وارداتي

با توجه به پيشنهاد مجلس شوراي اسلامي براي آزادسازي واردات خودرو ، انتظار مي رود قيمت خودروهاي وارداتي به همراه تعادل بازار خودرو 50 تا 80 درصد كاهش يابد. به گفته دبيركل انجمن خودروهاي وارداتي ، توزيع عادلانه فرصت ها و فرصت ها براي همه ايرانيان براي به دست آوردن چاي با كيفيت بالا و متناسب با درآمد آنها ، يكي از مواردي است كه در ماده 4 شنيده مي شود.

به گزارش گزارشگر يك ، هنوز بحث آزادسازي واردات خودرو وجود دارد. در انتظار تصويب موضوعي است كه اخيراً در مجلس شوراي اسلامي مطرح شده است. كنگره در تلاش است تا طرح واردات خودرو را براي حذف اجاره در بازار ، سازماندهي بازار و آرام كردن موج قيمت تصويب كند.

در شرايط ممنوعيت واردات ، خودروهاي چيني تنها گزينه براي كساني است كه خودروهاي خارجي مي خواهند ، اما لغو اين ممنوعيت بسياري از شركت ها و خودروهاي ديگر را مجبور به ورود به بازار ايران مي كند.

طرح مجلس شوراي ملي كه پس از اولين تصويب كميته صنعتي و معدني مجلس شوراي ملي در مرحله نهايي تصويب شد ، “شوك جديدي براي بازار خودرو” ناميده مي شود. “هر شخص حقيقي يا حقوقي مي تواند با صادرات خودرو ، قطعات خودرو ، ساير كالاها يا خدمات مربوط به صنايع مختلف پيشرانه و شاخص ايمني 3 يا بالاتر يا” ستاره معادل ارزش صادرات بر اساس گواهينامه هاي استاندارد معتبر “يا بالاتر مبادله كند. به

مطابق بندهاي 8 و 9 سياست كلي اقتصاد مقاومتي ، شوراي نگهبان به ماده 4 برنامه ساماندهي خودروهاي بر اساس واردات محصولات هيبريدي بدون عوارض اشاره مي كند و در نتيجه با ماده 110 (1) مغايرت دارد. ) قانون اساسي بازگشت. سرانجام ، پس از اعتراض ، كميته صنعت مقررات اصلاح شده در چارچوب “آزادسازي مشروط واردات” را تصويب كرد. بنابراين ، هر شخص حقيقي يا حقوقي مي تواند در قبال يكي از دو روش خودرو وارد كند. صادرات كالا يا درآمد بدون مبادله ارز عمل.

در همين رابطه ، روح الله ايزدخواه ، عضو كميسيون معادن صنعتي مجلس ، معتقد است كه موضوع واردات خودرو در دستور كار مجلس قرار گرفته و در قالب واردات خودرو در حال پيگيري است. اين آزادسازي مطمئناً از رانت هاي زيادي جلوگيري مي كند ، اما اين كار به گونه اي انجام مي شود كه توليدكنندگان داخلي ما با آن مشكلي نداشته باشند و بيشتر در كنترل بازار و كاهش قيمت ها تلاش خواهند كرد.

به گفته وي ، بر اساس اين طرح ، همه افراد حقيقي و حقوقي مجاز به واردات هستند و خودروهاي وارداتي بايد داراي سطح كيفي باشند. علاوه بر اين ، تعداد خودروهاي وارداتي به دليل عرضه ناكافي از طريق يك رقابت تعيين مي شود. شوراي رقابت هر شش ماه يكبار شرايط بازار را بررسي مي كند تا كمبود عرضه را اعلام كرده و واردات را مطابق آن مجاز كند. در اين طرح ، شرط دولتي كه راه را براي توليد اجاره باز كرد (از آنجا كه فقط درآمد توسط نماينده اختصاصي يك شركت خودروسازي خارجي ايجاد مي شد) حذف شد. تأكيد مي شود كه اين واردات فشار ارزي بر كشور وارد نمي كند و به ارز خارجي بدون مبدا يا محل صادرات انجام مي شود.

ما قول مي دهيم توزيع عادلانه اي از فرصت ها و فرصت ها براي به دست آوردن يك ماشين با كيفيت متناسب با درآمد شما انجام شود.

در همين رابطه ، مهدي دادفر ، دبيركل انجمن واردكنندگان خودرو در مصاحبه با گزارشگر يك گفت: اين يك ماشين مناسب و به روز است. اما آيا واقعا نماينده بايد قصد شكستن انحصار مطلق بازار را داشته باشد ، يا پاشنه پا مي چرخاند ؟!

وي افزود: “اگر اين طرح به تصويب مجلس شوراي ملي برسد ، مي توانيم بازار خودرو را بهتر كنترل كرده و از انحصار خارج شويم.” اين قطعنامه يكي از مترقي ترين و محبوب ترين قطعنامه هاي شوراي اسلامي است كه مي تواند التهابات موجود در بازار خودرو را كاهش دهد. اين طرح درآمد را به رسميت مي شناسد و آن را در انحصار خود قرار نمي دهد. از سوي ديگر ، تأكيد مي شود كه دولت با استفاده از منابع ارزي بدون ايجاد تعهد ارزي جديد ، درآمد را تشخيص مي دهد.

كاهش 80 50 50 درصدي قيمت خودروهاي خارجي در پي آزادسازي واردات

دادفر افزود: “بسيار مطلوب است كه كميسيون صنعت و معدن پارلمان براي واردات خودرو تصويب كند و در نتيجه 50 تا 80 درصد كاهش قيمت در بازارهاي خودروهاي خارجي ايجاد شود.” در مورد خودروهاي وارداتي ، همزمان با كاهش شديد بازار خودروهاي خارجي ، انتظار مي رود كه حركت كنترل هزينه خودروسازان داخلي و قيمت خودروهاي توليد شده آنها متعادل شود. در حال حاضر قيمت خودروهاي وارداتي با قيمت خودروهاي داخلي فاصله زيادي دارد و در حالي كه قيمت اين خودروهاي خارجي در محدوده 75 تا 75 هزار دلار است ، نرخ ارز آزاد 25 تا 27 هزار تومان است.

يك مقام صنعتي تأكيد كرد: “با خودروهاي وارداتي ، قيمت خودروهاي داخلي نزديك به خودروهاي داخلي خواهد بود.” خودروسازان داخلي نيز به كمپين كنترل هزينه خود ادامه مي دهند كه به يك بازار بسيار مهم و رقابتي بالا تبديل خواهد شد. انتخاب خودرو با توجه به سليقه و درآمد بر عهده مردم و مشتريان است.

به گفته دبيركل اتحاديه واردكنندگان خودرو ، سياستگذاران دولتي بايد راههاي اقتصادي و تجاري را براي مردم باز كنند و مساله خودرو را مديريت كنند تا همه خانواده هاي ايراني بتوانند بدون انتظار در صف خودرو ، قرعه كشي خودروي مورد نظر خود را تهيه كنند. در صف خريدهاي مداخله اي دولت قرار بگيريد.

دادفر خاطرنشان كرد: تنها ابهام باقي مانده در اين طرح ، تبصره 2 است كه تعداد واردات واگذار شده به كميته رقابت را تعيين مي كند. عملكرد شوراي رقابت و گروه حمايت از توليدكنندگان مصرف كننده كه به تازگي در چرخه معيوبي قرار گرفته است ، به دليل عملكرد منفي آن در قيمت گذاري منظم و غرق شدن جيب بسياري از افراد با رانت ، ضررهاي انباشته اي را براي خودروسازان در پي داشته است.

تشديد رقابت و محدود كردن حاشيه سود

در همين راستا ، فربد زاوه ، فعال صنعت خودرو نيز معتقد است كه اعلام كاهش 50 تا 80 درصدي قيمت خودرو در صورت آزادسازي واردات ، موج متضادي از شادي و نگراني را ايجاد كرد. اين كاهش احتمالاً مربوط به خودروهاي موجود در بازار است و محدود به واردات جديد نيست ، اما توجه به چند نكته خالي از لطف نيست. پيش نويس جديد اين فرمان اجازه واردات خودروهاي فرسوده را تا سه سال داد ، اما بعداً لغو شد. واردات نيز براي همه ايرانيان رايگان است و اداره سكوت نمي تواند آنها را به بهانه نمايندگي و خدمات محدود كند. علاوه بر اين ، نيازي به خريد ارز از شبكه بانكي نيست ، مي توان آن را در RMB پياده سازي كرد!

وي افزود: “واقعيت اين است كه اگر تنها شرط اول برآورده شود ، بيش از 50 درصد كمتر از 1 ميليارد دلار خودرو در بازار وجود خواهد داشت.” نرخ برابري در محاسبه تعرفه همچنان 4200 تومان است و عوارض گمركي موثر بر واردات كالا در واقع بيش از 15 درصد نرخ واقعي خريد ارز نيست. بنابراين ، كاهش قيمت خودروهايي مانند لندكروز 2008 و كمري در غياب محدوديت هاي حجم موتور و واردات كاركرده قطعي است.

زاوه افزود: “اين امر همچنين رقابت را به ميزان قابل توجهي افزايش مي دهد ، بنابراين سود واردكنندگان مانند سال 2006 به 3-5٪ محدود مي شود و قيمت يك خودرو وارداتي احتمالي جديد 15-25 lower كمتر از يك ماشين دوم خواهد بود. شما مي توانيد از هر نوع دستي ” با اين حال ، اين كاهش ها مطابق استانداردهاي قيمت امروز است. از ابتداي سال جاري ، تورم در بازار خودرو از 30 درصد فراتر رفته است و احتمالاً اين روند تا پايان سال ادامه خواهد داشت.

اين فعال صنعتي گفت: “حتي اگر واردات اجرايي شود و كميسيون رقابت از اختيارات تعيين شده توسط اين قانون سوء استفاده نكند ، خودرو تا تابستان آينده در بازار ظاهر نمي شود و اجراي اين قانون قيمت مطلق نيست ، اما قيمت نسبي تابستان آينده. ” در بهترين حالت ، مشتريان ايراني مبلغ بيشتري نمي پردازند. در واقع تاثير رهايي بازار از فساد توسط قطعات خودرو و خودروسازان كشور با مديريت ضعيف ارز و كسري بودجه كشور جبران مي شود و در نهايت تنها تورم بخش خودرو بسيار كمتر از تورم معمولي خواهد بود. همانطور كه در سال 1989 و 2005 اتفاق افتاد ، قيمت چاي پس از آزادسازي واردات به شدت كاهش يافت.

انتهاي پيام

منبع: گزارشكر يك
احتمال كاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدي قيمت خودروهاي وارداتي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.