چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

الزامات برگزاري موفق امتحانات حضوري

اطلاعات جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل هاي هوشمند را در اين وبلاگ بيابيد.

الزامات برگزاري موفق امتحانات حضوري

۵ بازديد

پايه هاي غيبت 1399-1400 در حال پايان است و طبق اعلام قبلي وزارت آموزش و پرورش ، ارزيابي تحصيلي براي همه پايه ها به روشي متفاوت از غياب انجام مي شود ، به روشي كه معلمان و مدارس را توانمند مي كند. و به دليل اهميت امتحان درجه 9 ، پايه 12 به صورت هماهنگ …

منبع: گزارشكر يك
الزامات برگزاري موفق امتحانات حضوري

الزامات برگزاري موفق امتحانات حضوري https://reporter1.ir/الزامات-برگزاري-موفق-امتحانات-حضوري/ گزارشگر يك Sat, 15 May 2021 22:45:31 0000 اجتماع https://reporter1.ir/الزامات-برگزاري-موفق-امتحانات-حضوري/

پايه هاي غيبت 1399-1400 در حال پايان است و طبق اعلام قبلي وزارت آموزش و پرورش ، ارزيابي تحصيلي براي همه پايه ها به روشي متفاوت از غياب انجام مي شود ، به روشي كه معلمان و مدارس را توانمند مي كند. و به دليل اهميت امتحان درجه 9 ، پايه 12 به صورت هماهنگ …

منبع: گزارشكر يك
الزامات برگزاري موفق امتحانات حضوري

پايه هاي غيبت 1399-1400 در حال پايان است و طبق اعلام قبلي وزارت آموزش و پرورش ، ارزيابي تحصيلي براي همه پايه ها به روشي متفاوت از غياب انجام مي شود ، به روشي كه معلمان و مدارس را توانمند مي كند. و به دليل اهميت امتحان درجه 9 ، پايه 12 به صورت هماهنگ ، نهايي و رو در رو برگزار مي شود.

زهرا علي اكبري ، كارشناس آموزش در گفت وگو با گزارشگر يك ، گفت: وي در توضيح الزامات ارزيابي و ارزيابي سال تحصيلي جاري و ابعاد مختلفي كه مي توان گفت تقريباً وجود ندارد ، گفت: “امروز دانش آموزان نه تنها نياز به يادگيري مهارت هاي اوليه خواندن و نوشتن دارند ، بلكه به آنها توانايي رويارويي با دنياي هميشه در حال تغيير را مي دهند. آنها بايد قادر به تفكر ، تحليل و استدلال انتقادي باشند.

وي افزود: تغيير دانش و مهارت دانش آموزان به اهداف جديد يادگيري نياز دارد. اين اهداف جديد رابطه بين سنجش و آموزش را تغيير مي دهد. همه ما دوره امتحان را در مدرسه به ياد مي آوريم. يك تجربه دلهره آور نشستن روي نيمكت هنگام ورود به اتاق امتحان ، جستجوي نام و انتظار براي ما براي گرفتن يك سوال خالي و برگه اي كه بايد پر كنيم. بعضي اوقات در كف دست عرق مي كنيم ، فكر مي كنيم همه چيزهايي را كه طي چند هفته گذشته مرور كرده ايم و به ياد مي آوريم فراموش مي كنيم.

كارشناسان آموزش مي گويند شكي نيست كه امتحانات نقش مهمي در توسعه فرايندهاي يادگيري و سيستم هاي آموزشي دانش آموزان دارند. وي گفت: “آزمونها راهي عالي براي ارزيابي آنچه دانش آموزان در مورد يك موضوع خاص آموخته اند ، است.” در پايان امتحان ، تحقيق در مورد نتايج انجام مي شود ، و علاقه مندترين و به خاطر سپرده ترين قسمت درس هر دانش آموز مشخص مي شود. نقاط قوت و ضعف نيز با آزمايش قابل شناسايي است.

وي ادامه داد: “معلمان مي توانند ببينند كه در هنگام تدريس يك موضوع خاص در كلاس ، به چه موضوعاتي نياز به توجه بيشتري دارد.” با بزرگتر شدن دانش آموزان ، يادگيري مدرسه بايد مستندتر باشد. علاوه بر اين ، نتايج آزمون هاي درون مدرسه اي كه براي آموزش دانشجويان ادامه دارد ، به موسسات آموزش عالي اجازه مي دهد ارزيابي كنند كه آيا دانشجويان متقاضي رشته هاي متخلف قادر به پاسخگويي به تقاضاي بازار كار هستند.

علي اكبري خاطرنشان كرد: طبيعي است كه بخواهيم بدانيم دانش آموزان پس از تدريس موضوع چه مقدار ياد گرفته اند ، در چه سطحي قرار دارند و براي پيشرفت در سالهاي آينده چه برنامه هايي را در نظر مي گيرند. برنامه آموزشي و درجه كسب مهارت دانش آموزان در يك زمينه خاص.

وي ادامه داد: “در كشورهاي ديگر ، آموزش الكترونيكي از نظر نحوه اجراي آن و ارزيابي پيشرفت يادگيري در هنگام شيوع تاج با چالش هايي همراه است.” سيستم آموزشي روشهاي مختلفي را در فرايند آموزش و يادگيري براي پرداختن به اهداف آموزشي و شرايط بيماريهاي عفوني در پيش گرفته است ، اما آنچه مهم است نتيجه آموزش الكترونيكي است.

اين كارشناس آموزش خاطرنشان كرد كه آنها به دليل اهميت كلاس هاي 9 و 12 در كشور ما تصميم گرفتند خودشان در اين آزمون شركت كنند. بعضي از دانش آموزان از نظر اهميت نتايج آزمون كه فكر مي كنند موثرتر هستند زيرا تأثير مستقيمي بر مشاغل و مشاغل آينده دارند. پايه هاي 9 و 12 آموزش عمومي در اين دوره قرار مي گيرد. جدا از تصويب كميسيون آموزش عالي ، تصميم به شركت در اين آزمون حضوري مهم است ؛ اين دو سطح دو مقطع مهم براي ارزيابي سواد دانش آموزان در راهنمايي تحصيلي و پذيرش دانشگاه است و آزمون مجازي اندازه گيري واقعي اين است. .

وي ادامه داد: “هيچ رازي نيست كه دانش آموزان ميانبرهاي زيادي را براي شركت در آزمون هاي مجازي پيدا كرده اند و بر اساس يك مهم ، اين آزمون ها نمي توانند معيار مطلوبي و صحيح باشند.” تصميم وزارت آموزش و پرورش براي حضور در اين آزمون قابل توجيه است ، اما لازم است ظرفيت مدرسه و جامعه براي پذيرش مستقيم دانش آموزان بررسي شود.

علي اكبري افزود: “برخي از كارشناسان معتقدند كه سيستم آموزشي در كشورهاي ديگر كلاس ها را با شرايط خاص و همچنين امتحانات برگزار مي كند ، و البته اين گفته صحيح است ، اما در مدارس تجهيزات و تجهيزات آن كشور و چه تجهيزات آنها در كشور ما وجود دارد؟ حداقل 2 ساعت علاوه بر فواصل زماني ، تهويه مناسب و پروتكل هاي بهداشتي در طول آزمون ، زمان آزمون را بايد به دقت در نظر گرفت: آيا مدرسه بودجه اين كار را دارد يا اينكه اين مدرسه پرسنل لازم را براي شركت در آزمون دارد؟

وي با بيان اينكه “وقتي فضاي بيشتري براي امتحانات وجود دارد ، طبيعي است كه پرسنل بيشتري بايد سالن هاي سخنراني و كلاس ها را عهده دار شوند” ، اظهار داشت: يكي از مهمترين مشكلات آموزش و پرورش در كشور ما تصميم گيري از راه دور است. خوشبختانه اين مدارس هستند كه با وجود همه تنگناها و مشكلات ، هميشه در خط مقدم حل مشكلات و كاهش بيشتر نگراني ها و نگراني هاي خانواده هستند.

كارشناسان آموزش تأكيد كردند: “اگر آموزش و پرورش بخواهد به اين تصميم و عواقب آن افتخار كند ، نه تنها بايد زمينه را فراهم كند و شرايط را فراهم كند ، بلكه بايد به وعده هاي داده شده در اين زمينه ، از جمله موارد قصور ، عمل كند.” نيازهاي يادگيري ، فضاي استاندارد براي آزمايش ، ارائه امكانات بهداشتي به مدارس.

انتهاي پيام

منبع: گزارشكر يك
الزامات برگزاري موفق امتحانات حضوري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.