چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

نظارت به تنهايي كافي نيست!

اطلاعات جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل هاي هوشمند را در اين وبلاگ بيابيد.

نظارت به تنهايي كافي نيست!

۱۳ بازديد

دانشكده پژوهشكده ها و م corporateسسات تحقيقاتي شركت ها معتقدند كه با كنترل و نظارت بر قيمت ها ، استفاده از استانداردهاي قيمت و حتي استفاده از حداكثر عرضه در بازار ، مشكلات و چالش هاي تورم حل نمي شود. به گزارش گزارشگر يك ، شرايط بازار كالاهاي اساسي به ويژه روغن ، مرغ ، …

منبع: گزارشكر يك
نظارت به تنهايي كافي نيست!

نظارت به تنهايي كافي نيست! https://reporter1.ir/نظارت-به-تنهايي-كافي-نيست/ گزارشگر يك Tue, 16 Mar 2021 20:31:21 0000 اقتصادي https://reporter1.ir/نظارت-به-تنهايي-كافي-نيست/

دانشكده پژوهشكده ها و م corporateسسات تحقيقاتي شركت ها معتقدند كه با كنترل و نظارت بر قيمت ها ، استفاده از استانداردهاي قيمت و حتي استفاده از حداكثر عرضه در بازار ، مشكلات و چالش هاي تورم حل نمي شود. به گزارش گزارشگر يك ، شرايط بازار كالاهاي اساسي به ويژه روغن ، مرغ ، …

منبع: گزارشكر يك
نظارت به تنهايي كافي نيست!

دانشكده پژوهشكده ها و م corporateسسات تحقيقاتي شركت ها معتقدند كه با كنترل و نظارت بر قيمت ها ، استفاده از استانداردهاي قيمت و حتي استفاده از حداكثر عرضه در بازار ، مشكلات و چالش هاي تورم حل نمي شود.

به گزارش گزارشگر يك ، شرايط بازار كالاهاي اساسي به ويژه روغن ، مرغ ، ميوه و تخم مرغ در ماه هاي اخير آشفته بوده است. يك مقام مسئول از وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) از افزايش 25 درصدي توليد نفت خبر داد ، اما بر اساس گزارش هاي ميداني ، مردم هنوز در تهيه نفت به ويژه روغن جامد كه يك كارت ملي است ، در تلاش هستند. مرغ حداقل 10 هزار تومان گرانتر از قيمت مصوب ارائه مي شود و مردم براي تحمل خطر ابتلا به بيماري Covid 19 در صف هاي طولاني قرار مي گيرند تا مرغ را با قيمت 20000 و 400 تومان تهيه كنند و اجازه دهند مرغ تنظيم شده توسط بازار به آنها برسد. شما بايد بايستيد. . ميوه ها نيز بسيار گران هستند ، بنابراين گزارش هايي در مورد خريد دانه هاي ميوه اخير گزارش شده است. اين در حالي است كه حداقل براي تهيه مرغ ، تخم مرغ و روغن از ارز دولتي استفاده شده بود.

در همين حال ، وزارت جهاد كشاورزي و اداره سكوت ، دو سازمان متولي كالاهاي اساسي ، هميشه به طرف مقابل اشاره كرده اند. اداره خاموش گفت اداره جهاد آن را تأمين نكرده است و اداره جهاد گفت كه مشكل نظارت بي صدا است. اخيراً رئيس جمهور دوباره موضوع وزارت بازرگاني را مطرح كرد و عدم تشكيل آن را عامل برهم زدن بازار دانست.

عوامل موثر بر موفقيت دولت در تنظيم بازار

در همين رابطه ، فهيمه بهرامي ، استاديار و استاد انستيتوي تحقيقات مديريت به گزارشگر يك گفت كه “اساساً دولتهايي با اهداف اقتصادي ، اجتماعي يا سياسي مي توانند در بازار مداخله كنند.” بازار كالا يكي از بازارهايي است كه دولت ها با رويكردي در آن وارد مي شوند كه حداقل رفاه و دسترسي به گروه هاي مختلف جامعه ، به ويژه گروه هاي كم درآمد و آسيب پذير را تضمين مي كند. ميزان موفقيت دولت در دستيابي به اين هدف تحت تأثير عوامل مختلفي است. برخي از آنها به زيرساخت ها و عوامل اقتصادي و برخي ديگر به عوامل اجتماعي و ميزان اطمينان عمومي به برنامه هاي حاكميت بستگي دارند.

عوامل موثر بر قيمت كالاها

وي گفت: شرايطي كه دولت يا نهاد مسئول تحت حمايت برنامه هاي نظارتي قرار مي گيرد تحت تأثير عواملي قرار مي گيرد كه برخي از آنها ممكن است توسط دستگاه هاي مذكور كنترل شوند ، در حالي كه برخي ديگر از محدوده كنترل و مديريت مستقيم نيستند. آنچه براي درك و دانستن در اين زمينه بسيار مهم است اين است كه شكل گيري قيمت اقتصاد نتيجه تعاملات ، عملكردها و تصميمات دستگاه ها و وزارتخانه هاي مختلف با توجه به عوامل تأثيرگذار داخلي است. سياست هاي تجاري كشورهايي كه اساساً تحت كنترل و مديريت نهادهاي مسئول نيستند ، يعني رفتار جهاني تقاضاي قيمت در مورد عوامل خارجي (جنبه هاي اجتماعي و فرهنگي غالب است ، اما تورم بر عملكرد نهادهاي مسئول ، به ويژه در زمينه تنظيم بازار و رفاه تأثير انتظارات و اعتماد به نحوه وقوع غيرقابل انكار است: با تهيه بازيگران از انواع طبقات توزيع ، آنها نه تنها در هزينه هاي كالا بلكه در نوسانات قيمت و تقسيم قيمت ها نيز نقش بسيار مهمي دارند.

نظارت و حداكثر تأمين به تنهايي كافي نيست.

بهرامي نه تنها تحت تأثير مديريت طرف عرضه و بازيگران توزيع و توزيع نه تنها تحت تأثير مشكلات فعلي اقدام قيمت ها (از جمله نوسانات ، سطح بالاي قيمت و البته تقسيم قيمت ها) در بازار كالا ، به ويژه در كالاهاي اساسي است. سيستم عرضه ، او همچنين داراي تأثير بر بازار در اين منطقه نيز تحت تاثير قرار. “در چنين شرايطي ، مجموعه فعلي و هدف تعيين شده براي سازمان عرضه يا حمايت محصول توسط نهادهاي نظارتي مانند حوزه اختيارات و ستاد تنظيم بازار كه بيشترين تأثير را بر آن سازمان دارند ، بيشترين تأثير را بر موضوع از آنجا كه مشكلات و چالش ها تنها با كنترل و نظارت بر قيمت ها ، با استفاده از معيارهاي قيمت گذاري و حداكثر عرضه كالاها در بازار ، قابل حل نيستند.

طبق دانشكده انستيتوي مطالعات و تحقيقات بازرگاني ، زيرساخت هاي توزيع ، تداركات ، زيرساخت نظارت بر محصول ، زيرساخت اطلاعاتي بر اساس تقاضا ، تغيير در موجودي و الگوي تقاضا تحت شرايط خاص ، قوانين مثبت و منفي در زنجيره ارزش كالا بايد : براي جلوگيري از اضافه شدن هزينه هاي غير ضروري ، يعني افزايش هزينه مبادله كالا. در اين زمينه ، حضور هوشمندانه عملكرد و عملكرد تنظيم كننده ها و تنظيم كننده ها موثر خواهد بود. در غير اين صورت ، تحت شرايط سيستم عامل موجود ، انتظارات از ناظران يا ناظران با چالش هاي كوچكي روبرو خواهد شد ، مسائل تورم و تقسيم قيمت يا چالش گسترش قدرت تنظيم كننده ها و ناظران را با مشكل روبرو مي كند.

نقش دلالان در آشفتگي بازار

بهرامي در پاسخ به سوالي در مورد وجود كارگزار به عنوان عاملي كه مانع تنظيم بازار مي شود ، گفت: “وقتي صحبت از بازارهاي مرغ يا كالاهاي اساسي مي شود ، وضعيت هزينه كالاها نشان مي دهد كه در رفتار واسطه اي شكاف و كاستي وجود دارد. اگر واكنش مردم به اخبار اقتصادي مي تواند اين مشكل را حل كند ، صادقانه مي توان گفت كه چنين اقدامي تقريباً غيرممكن است. در اين رابطه ، كالاهاي اعطا شده ارز دولتي دليل اصلي اين اتفاق نيست و بايد با قيمت پايين به دست مصرف كنندگان برسد. من فكر مي كنم شما نياز داريد ابتدا بايد فهميد ، عدم اطمينان از رفتار غير اقتصادي باعث آن مي شود. حال ، چرا افراد با رفتار غير اقتصادي وجود دارند؟

انتهاي پيام

منبع: گزارشكر يك
نظارت به تنهايي كافي نيست!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.