پروفسور فرشچيان ، رئيس دانشگاه هنر اسلامي- ايراني ، ابراز تأسف كرد كه هيچ تعادلي بين حوزه خلاقيت ايران و نقد هنري وجود ندارد. ما در تئوري هنر بسيار ضعيف بوديم. به گزارش گزارشگر يك باخمان ناموارموتلاچ در كنفرانس تحقيقات بازخواني نقد پژوهش هنر كه عصر امروز (پنجشنبه ، 18 دسامبر) برگزار شد ، گفت: …
منبع: گزارشكر يك
توازني بين ساحت خلق و نقد هنر نداريم
توازني بين ساحت خلق و نقد هنر نداريم https://reporter1.ir/توازني-بين-ساحت-خلق-و-نقد-هنر-نداريم/ گزارشگر يك Thu, 17 Dec 2020 15:48:02 0000 فرهنگي https://reporter1.ir/توازني-بين-ساحت-خلق-و-نقد-هنر-نداريم/
پروفسور فرشچيان ، رئيس دانشگاه هنر اسلامي- ايراني ، ابراز تأسف كرد كه هيچ تعادلي بين حوزه خلاقيت ايران و نقد هنري وجود ندارد. ما در تئوري هنر بسيار ضعيف بوديم. به گزارش گزارشگر يك باخمان ناموارموتلاچ در كنفرانس تحقيقات بازخواني نقد پژوهش هنر كه عصر امروز (پنجشنبه ، 18 دسامبر) برگزار شد ، گفت: …
منبع: گزارشكر يك
توازني بين ساحت خلق و نقد هنر نداريم
پروفسور فرشچيان ، رئيس دانشگاه هنر اسلامي- ايراني ، ابراز تأسف كرد كه هيچ تعادلي بين حوزه خلاقيت ايران و نقد هنري وجود ندارد. ما در تئوري هنر بسيار ضعيف بوديم.
به گزارش گزارشگر يك باخمان ناموارموتلاچ در كنفرانس تحقيقات بازخواني نقد پژوهش هنر كه عصر امروز (پنجشنبه ، 18 دسامبر) برگزار شد ، گفت: “اگر بگوييم هنر دو حوزه نقد و خلقت دارد ، متأسفانه ما در ايران تعادل بين انتقاد و خلقت را داريم.” “نه” حوزه آفرينش بسيار خوب توسعه يافته و آثار بسيار باشكوهي را در طول تاريخ توليد كرده است ، اما در نقد و تئوري هنري بسيار ضعيف است.
وي افزود: “دنياي مردم جهاني شگفت انگيز و مرموز است ، اما از آنجا كه حوزه انتقاد ايران توسعه نيافته است ، ديگران مي توانند اسرار دنياي مردم را بهتر كشف كنند.” اگر بتوانيم به طور جدي در زمينه نقد كار كنيم ، مي توانيم آثار هنري را بهتر از سايرين نقد كنيم ، زيرا در اين فضا و كار هنري رشد كرده ايم.
فرشچيان ، رئيس دانشگاه هنر اسلامي ايران ، خاطرنشان كرد: اگر انتقادات خوبي دريافت نكنيم قطعاً مردم از شكست رنج مي برند. كتاب هايي كه طي 10 سال گذشته در موزه هاي خارجي بوده اند اما ما نتوانسته ايم به آنها دسترسي پيدا كنيم ، در حال تكثير هستند. در خود دانشكده دانشگاه فرشچيان امكان داشتن كرسي تئوري هنر به دانشگاه اختصاص داده شده است و كساني كه فكر مي كنند مهارت هاي جديدي در زمينه تئوري دارند مي توانند از اين فرصت استفاده كنند.
در ادامه جلسه ، دكتر ايرج داداشي ، استاد دانشگاه هنر گفت: “سtionsالات در مورد هنر اسلامي چندين برابر دشوارتر از س aboutال در مورد هنر است. علاوه بر ديدگاه ها و نظرات مختلف در مورد هنر ، ديدگاه ها و نظرات بسياري در مورد اسلام وجود دارد.” . ما روبرو خواهيم شد بايد بدانيم كه در هر رويكرد ، راهي به وجود آمده است كه ممكن است براي همه يكسان نباشد.
وي افزود: “همه مطالعات در جهان فعلي از يك طرف مي تواند اولين مطالعات باشد”. از طرف ديگر ، همه مطالعات براساس مطالعات قبلي است. دروس را نبايد ناديده گرفت و دست كم گرفت ، زيرا بدون شك يافته هاي مطالعه را پنهان مي كند.
داداشي ادامه مي دهد ، “زمينه تحقيق مي تواند باعث ايجاد آگاهي و ايجاد نگرش و بينش فوق العاده اي شود.” وقتي متفكران و محققان براي نگرش خاص و انتخاب رويكردها و روش هاي مشابه و پيروي از يك سيستم خاص تفكر و بينش و زبان دور هم جمع مي شوند ، گفتمان يا گفتماني را شكل مي دهند.
دانشكده دانشكده هنر گفت: مشكلات هنري مبتني بر گفتمان مي تواند مشكلات فلسفي و فلسفي هنر ، مشكلات تاريخي هنر ، مشكلات جامعه شناسي هنر ، مشكلات مردم شناسي هنر ، واژگان و مشكلات ريشه اي و … باشد. .
وي با تأكيد بر لزوم توجه به عدالت ، تعصب ، تسلط ، تعميم ، كاهش ، تمسخر و تمايل هنگام بحث درباره هر موضوعي ، گفت: هنگام بحث درباره هر موضوعي ، طبيعتاً تفاوت ها و ناسازگاري هاي زيادي وجود دارد. اين ديدگاه ها و سخنراني ها به چندين نكته نياز دارد. دليل اين امر اين است كه به دلايل آنها است كه مي تواند علل اختلاف و تنوع آرا و نظريه ها را شناسايي كرده و به عنوان امكان مشاهده موضوع از زاويه ديگري مورد استفاده قرار دهد.
در پايان اين كنفرانس ، دكتر نير طهوري ، استاد دانشگاه آزاد اسلامي و والري گونزالس ، محقق دانشگاه SOAS لندن ، هر يك نظرات خود را در مورد هنر اسلامي با هنري كربن بيان كردند.
انتهاي پيام
منبع: گزارشكر يك
توازني بين ساحت خلق و نقد هنر نداريم